5 november 2009

Äpplelyktor och rönnbär

Underbara Clara är en blogg som jag hittade tack vare tips av en vän, hon ville visa vad fantastiska äpple-lyktor man kan göra genom att gröpa ur ett äpple och sätta helt enkelt i ett värmeljus. Så fint!
Ska jag prova i morgon, morbror o hans sambo kommer hit o ska gå på konsert och sova över hos oss. Mysigt inslag på matbordet tänkte jag, o för att inte tala om på julbordet... :-)
Det finns så mycket rönnbär i år sägs det, jag vet inte exakt var jag ska leta men det skulle va fint att ha lite att dekorera med.
Problemet är att de skrumpnar ihop när de har legat, har hört nånstans att man kan spreja dom eller nåt så de håller sig, konservera dom på nåt sätt...
Tar tacksamt emot tips på hur jag kan göra.... ger mig ut på stört o plockar, lovar!









(bilder från Underbara Claras blogg)




1 kommentar:

  1. Wow så fint och vilken fin blogg. ME LIKE! Ska kika vidare och tittar gärna in igen.

    SvaraRadera