19 november 2009

Den där första julkänslan är allra bäst!

Jag känner som många andra att det är mysigt att julen närmar sig. För mig handlar julen om att laga god mat, baka, mysa, pyssla och umgås.
Jag tycker den här "första julkänslan" är den allra bästa, första lukten av glögg o
pepparkakor, första skinkskivan på smörgåsen samma kväll som man griljerat den,
första julmusiken, första adventsljuset, första saffransbullen...
Och så första julmarknaden...
Jag vet inte om det här kommer bli den första men jag kommer att besöka Stora Holms Säteri
den andra advent och gå på deras julmarknad. Har aldrig varit på den förut, men det är så
mysigt där så jag ser fram emot att komma dit då!
Handlade fina tyger, en stor härlig duk och ett sött hjärta i ståltråd när jag var där senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar