28 december 2009

Loppisextas!

Nu  är det lagom med julerier, jag är jättenöjd o glad att det är ljusare ute av all snö som kommit, att vi ätit oss mätta under julhelgen och att ett nytt år nu ligger framför våra fötter! Julen firade jag o mannen hemma hos oss, tillsammans med en del av släkt o familj.

Nu är jag sen några dagar hos mina föräldrar och har idag försökt fått igång ett trådlöst internet här, men inser att maskiner har begränsningaroch även mitt tålamod...

Idag var pappa o jag en sväng in till Motala och efter ett besök på Teliabutiken så åkte vi för att kolla upp en loppis som jag sett i över ett år, men aldrig fått till att stanna vid.
Det var inte en dag försent, mycket grejer o roliga saker, och efter ett rum med saker så hittade vi ett rum till, o ett till, o ett till.... Oj, vad grejer. Möbler o små saker, han sålde ägg också! O julblommor, allt i en salig men charmig röra!

Jag är glad för pappas Audi Kombi, gamla Bettan! Fällde sätena bak o hivade in en sekretär o en gammal droskvagns-sits! Det fanns plats för mer saker, men det fick räcka. Hann inte ta bilder innan mörkret föll, men det kommer... Sitsen tänker jag måla vit o bygga nån underdel o ha som bänk i sommar, ser det framför mig, tror det kan bli fint!
Sekretären var så nätt o passar in hemma, ska bara också den målas vit. Jag har saknat en liten pyssel-plats nämligen, så det var inget impulsköp alls......  eh.... Och ägaren till loppisen var inte rädd för att sänka priset så det blev ett bra pris till slut. Just det, jag hittade en Kockum burk med lock o grepe som fick följa med hem också, och så låg det ett par stenkakor med charmiga omslag i sekretären som han skickade med. Så charmigt med såna loppis-ställen !!!

Min man, nej, han vet inget om det här än, o han har inte internet heller där han är så han kan inte läsa detta, men...
jo, klart jag berättar den glada shopping-nyheten!
Hi hi!

Sov så gott!
Kram/Mira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar