6 mars 2010

Tulpanstjälkar till frukost


Stackars de små djuren ute i naturen nu...

Han tittade upp mot köksfönstret och liksom sa :
 " Kan inte snön fösvinna så att jag kan gå i skogen som vanligt igen....det gör ont på benen, och jag är hungrig" .

Denna bock hälsade på hos mina föräldrar i morse dit mannen o jag igår styrde kosan. Det klipptes tulpanstjälkar till frukost idag, men inte till oss tack o lov men till den fina bocken som glatt skulle mumsa i sig både tulpanstjälkar och äppelskrutt, gurkskal och morötter.

Men solen sken så härligt idag så jag hoppas på att det börjar komma en vår snart! :-)


Kram och ha en Härlig helg!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker också så himla synd om djuren i skogen. Jag har försökt övertala mannen om att stödmata dem, men får inget gehör... Här slänger jag också ut tulpaner och allt möjligt som annars hamnar på komposten. Nu ligger alla rester på snön så harar och fåglar kan mumsa. Jag tror inte rådjuren tar sig till oss i djupa snön. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Mira!
    Här matar vi oxå de stackars rådjuren, de har ju ingen chans att hitta mat i all snön..vi har köpt viltpellets som vi lägger ut och så blir det äppelskrottar o salladsrester:)

    Ha en trevlig söndag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Va kul att du hittat till min blogg, och samtidigt fick ju jag nys om din fina blogg. Så roligt att ha en till blogg att följa!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Fin bock och vilken god gärning att slänga ut mat! *ler*

    Vintern har verkligen varit hård mot dem i år!!

    Helgen har varit underbar, och visst har man börjat få vårvibbar även fast det fortfarande är rena vintern utomhus!

    Ha det fint!
    Kramar LInda

    SvaraRadera
  5. Ja nog får man hjälpa djuren lite extra under denna långa vintern. Jag håller med rådjuret....kan inte snön fösvinna snart! :-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera