1 juli 2010

En skön midsommarhelg!

Midsommarhelgen firades hos mina föräldrar och det har ätits gott hela tiden så nu blir det matranson :-) 
Vi har njutit av det fantastiska vädret fast Wilma vill helst ligga i skuggan o lukta på det saftiga gräset eller slå sig ner på det svala gruset.

Midsommaraftonen firade vi på Medevi Brunn, det är ett vackert ställe med många fina röda stugor.
Många hade tagit sig dit för att se folkdansuppvisningen och midsommarstångresningen, och jag såg en massa jordgubbstårtor överallt och picnickorgar. Vi tog midsommarfikat hemma, för vi hade fullt sjå att få med oss det som Wilma skulle ha med sig...






Vi tog en tur ner mot båtbryggorna och stranden. Matte hittar köttbullar på marken ... mitt på stigen ... vad KONSTIGT?! Wilma vill förstås hinna med att få en bit ... öronen viftar så sött!



Wilmas första dopp i Vättern. Hennes lyckligaste dag hittills tror jag, hon älskar vatten! Jag hade inte tänkt mig att bada, men att bli blöt gick inte att undgå. O när Wilma skakar av sig vattnet får jag en liten gratisdusch ...


En skön helg och ett kanonställe att vara på med hund. Perfekt natur och allt man kan tänka sig.

Ikväll ska vi på skolavslutning, Wilma tar sin första examen på valpkursen, hihi. Det ska bli kul!

Kram på er, vad glad jag blir att ni kikar in här o läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar