21 november 2010

Att bromsa sig i en utförsbacke ...



 Då var man här igen! Hej allihop!

Mycket att göra och en period av att vara lite "låg" har gjort att jag inte alls har kunnat formulera ihop ett inlägg. En nära o kär person hamnade på sjukhus men är åter hemma och allt är lugnt igen, men det får mig att stanna upp en aning och tänka efter. Njut av dagen och varva ner emellanåt... det kan räcka med en liten stund för sig själv, en eftermiddagslur eller en kväll att bara vara.

När allt rullar på och vi känner oss som vi är i en utförsbacke ... då är det dags att bromsa in och lyssna på kroppen. Så har jag kännt nu, och jag la i bromsen.

Jag har haft några jobbiga veckor på jobbet och ställde in ett extrajobb jag hade. Det kändes bra. Ibland får man välja. Jag är stolt att jag gjorde det, och tog mig tid att vila och sova ut.

Wilma sover också gärna ut nu ... hon är på slutet av sin första löpperiod och har varit  sovandes mest hela tiden. Idag tog vi sovmorgon till kl 10 ! Mannen gick upp o rastade henne o sen kom hon in igen o sov en stund till hos mig, mysigt!

Nu ska jag gå in o kika hos er, kram på er!


3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det ordnat sig för dina familjemedlem.
    Och det är bra det du skriver om att bromsa när det rullar på.
    Det borde jag bli bättre på=))

    Wilma är söt hon!Ser så klok ut på bilden=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det är bra att bromsa in lite ibland.
    Men ack så svårt.
    Bra att det fixade sig med din familjemedlem.
    Ha det gott och vila ut;)
    Varma kramar Lena LH

    SvaraRadera
  3. Åh, så tråkigt med lasarettet osv... Skönt att personen i frågan är hemma igen... Hade djup nedgång nyligen, tag mig upp... Svåra tider, men man ska inte ge upp!

    Många kramar till dig! :)

    kram

    SvaraRadera