13 januari 2011


Allt rullar på igen här och jag har inte haft tid och ork att ens kika in på bloggen vissa dagar ... man går väl igenom olika faser, just nu är det fas "ordna upp". Jag jobbar igen, övar ganska mycket hemma och Wilma är skendräktig. Det ska passas tider, spela rätt och trixas med repetionstider. Jag slår på nätet om allt vad skendräktighet innebär och oroar mig trots att hon har alla symptom man kan ha. Hon äter knappt inget, bäddar o gnyr för hon tror hon har valpar att ta hand om.

Min avkoppling just nu är i form av att ligga i soffan och läsa inredningsmagasin. "Allt i hemmet" blev det idag och det är därifrån bilderna nedan är hämtade. Jag har en massa idéer om vad jag vill göra här hemma, så inspirationsbanken fylls på för fullt nu tills jag får tid att sätta igång med mina idéer.

Nu kom plogbilen körandes utanför fönstret, men jag drömmer mig bort till vår, grönt gräs och vad jag ska plantera för frön i den varma jorden ...

Kram på er för att ni kikar in hos mig, jag blir så glad!





4 kommentarer:

  1. Skendräktighet är jobbigt, både för hund och ägare ;) Lite mat, lite vatten och massor av motion är ett gammalt väl beprövat recept som fungerar.. och plocka undan alla "valpar" alltså leksaker som hon bäddar ner.
    Tänkte på dig när jag såg västnytt igår, var du med och spelade?
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kikar in för att önska dig en fin dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med skendräktigheten!
    En av mina gamla tikar nästan bäddade sönder golvet när hon blev så.
    Hemskt för dom.

    Här har du en till som drömmer om vår!
    Tycker inte om mörkret som är nu.
    Så då passar det bra med fina inspirationsbilder=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ååå, men stackars lilla Wilma!! Inte kul att hoppas men inte få "belöningen" tillslut! Ni får väl göra mamma av henne på riktigt?? Inga valpdrömmar?? :)
    Gott att du är tillbaka till spelandet igen, det är ändå skönt när vardagen får lite rutiner igen.

    Ha det gott och ta hand om er!
    Stora kramar!

    SvaraRadera