16 juli 2011

Vattenfontänen


Strul med Blogger att skriva inlägg ... grr... men det är fler som frågat om hur jag gjort min fontän i zinkbaljan. Inget svårt alls, så det är bara att inhandla pump och börja mysa! Så här gjorde jag :

Jag köpte en vattenpump "Hazelock" storlek small  (Beror ju lite på hur mycket vatten man har i sin balja, men den var justerbar i höjd så det var bra.)

Ställ sen bara pumpen i botten av baljan, dölj den med stenar eller annat. Fyll på med vatten och vips så har du en fontän!

Det fanns tre utbytbara modeller för olika strålar i paketet. Skapar verkligen en mysig stämning var den än står.

Kram! /Mira


1 kommentar:

  1. Vilken enkel och bra ide, jag som gått och funderat på hur jag ska göra. Hoppas jag får "sno" din smarta lösning? Ska genast ut på pumpjakt..hihi
    Ha en trevlig dag..
    Kram Anneli

    SvaraRadera