30 december 2011

Vinter hur som helst ...

 När vi var ute på promenad idag så kunde man undra vad det var för årstid. Så här ser det ut det här året i Västanvik, vid Vättern. Vitt skum med höga vågor....


Vi går tillbaks ett år och då såg det ut så här ...


Vilken skillnad det blev på de här två vintrarna då ...

Idag hade Wilma, Trolla och Samson SÅ KUL!  Klart de badade fastän vattnet var iskallt!
Vänta förresten, kallt finns inte, det heter bara BADA!
Jodå. Inget stoppar en glad hund!

  Det regnade på oss en stund under promenaden, och blåste som attan, MEN jag insåg skillnaden med att gå ut utan hund och med hund. Skillnaden förstår ni, är att med hund (trots regn) så märker man knappt regnet för man går bara och toknjuter åt sin galna glada hund som är så lycklig för att träffa sina allra bästa bästisar!

22 kommentarer:

  1. Ååååå, där skulle Scubbe varit med och badat! Herregud vad han hade gillat det! Han sprang ju rakt ut på isen förra året....!

    Om jag inte skrev det innan, gott slut och gott nytt år!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju skriva att Emma, är denna underbara bloggerskan: http://attvaranagonsfru.se/

    SvaraRadera
  3. vaq härligt dom ser ut till att ha det :))

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har med funderat på det! Jag vet ju att de kan få svansförlamning om de blir för kalla, det går ju oftast över om jag förstått det hela rätt, dock gör det visst ont var det någon som sa... Ja, jag är iaf alltid rädd att Scubbe ska få det, har inte hänt än. Om ja, det är nog bara att plumsa i efter dem om man vill ha upp dem, göra likadant som om det varit en människa i en vak.

    Jag brukar se till att ha Scubbes täcke med om jag vet att det kan bli så att han drar ut i vattnet, det känns lite bättre att kunna dra på honom ett härligt fleecetäcke och få honom att springa sig varm igen uppe på land.

    SvaraRadera
  5. Tack för dina fina ord hos mig!
    Vad roligt att hitta till dig.
    Har kikat runt en stund och det var riktigt trevligt.
    Återkommer gärna!

    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Jooo, men absolut! De kan få riktiga magproblem om de får för kallt vatten, speciellt nu! Likadant om de äter och sen går man ut och leker för hårt med dem (springer mycket och hårt osv) så kan magsäcken vrida sig... När vi hade så kallt här nere förra året så var jag noga med att ge Scubbe ljummet vatten iaf.

    Och då kan du ju tänka dig om de dricker havsvatten!! (och det gör ju han så jag vill ju att han ska späda ut det mycket när han kommer hem...)
    Så man ska verkligen ta det lugnt, även om man får vara "Stygga Matte" ibland! :)

    SvaraRadera
  7. Önskar dig ett gott nytt år och massa varma kramar!

    SvaraRadera
  8. Visst är de!! Och du har det bra att hon spyr direkt! Scubbe bara sväljer ju och sen går jag där och är orolig i flera timmar istället. Bättre det kommer upp direkt!

    OJ, vilken snark det kom från golvet nu - Scubbe sover gott med andra ord! Nästan synd att man måste dra upp honom för att gå ut *fniss*
    Ljummet vatten är inte gott alls - men ibland får man nog bara ge med sig ;D

    SvaraRadera
  9. Ja, det kommer snart ett foto på min snarkande klump med, precis innan jag ska väcka honom nu för att gå ut vi med!

    Ha det superhärligt imorgon och ett sprakande nytt år!
    2012, året då vi ska ses! :) Nångång iaf!!

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder! Önskar dig ett Gott Nytt år!

    SvaraRadera
  11. ich liebe ihre hunde!!! wieviel hunde haben sie? 3? ich wünsche ihnen einen gesunden rutsch ins neue jahr, viele grüße von angie aus deutschland

    Jag älskar sina hundar! hur många hundar de har? 3? Jag önskar dem ett friskt gott nytt år, många hälsningar från Tyskland av Angie

    SvaraRadera
  12. Så sant så! vilken glädje dom små svartskallarna ger
    men snön saknar jag inte vi bor på landet och skotta är inte min starka sida thihi....

    önskar er ett Gott nytt År
    kram wivi

    SvaraRadera
  13. Hundar som älskar att bada det känner jag igen. Mina hoppar oxå i vattnet när de får chansen. :) Saknar förra årets vinter. Här har vi fått lite minusgrader idag annars har det varit höstoväder länge nu.
    Gott Nytt År på dig oxå!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Underbart med ett helt gäng hundar!
    Visst känns det lite konstigt att vädret är som det är. Lite känsla av höst.
    Men det kommer nog riktigt vinter!

    Och tack raraste du för fina ord hos mig!
    Ett riktigt gott nytt år till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Underbara vattenbilder, fast jag föredrar de utan is..tycker att det är så skönt att mildvädret håller i sig!
    Fina hundar, inga badkrukor där inte!

    Gott Nytt År önskar jag dig, kram Tina

    SvaraRadera
  16. Fantastiskt vackra bilder. Speciellt hund-bilderna. Tänk om man hande en liten vovve. Så underbart! Men om man har allergi i familjen är akvariefiskar helt okej, visst? :)
    Nyårshälsning till dig!

    SvaraRadera
  17. Finfina bilder! Men det är tråkigt att det blir ett nyår utan snö...

    Gott Nytt År! Kram Isabelle

    SvaraRadera
  18. Häftiga bilder på vågorna!

    Önskar dig ett Gott Nytt År!

    kram
    helena

    SvaraRadera
  19. Härligt!!

    Gott nytt år!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  20. Så fina bilder och vilka sötingar gott nytt
    År kram
    Evai

    SvaraRadera
  21. Härliga väderbilder, o gå ut med hund är bara lycka det c",)
    Hallsberg ja, nu vet inte jag din ålder (!) men det har bott en tjej från hallsberg här i "min" bygd i över 10 år. Hon är född o uppväxt i hallsberg, small world!
    Ha en toppers nyårsfiring!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  22. Stor Varm Nyårskram till dig! Tack för alla vackra inläg!
    Önskar dig all lycka under 2012!
    Raina

    SvaraRadera