18 januari 2012

Moodboards ...


 Eftersom jobbet får vänta ett tag så gäller det att sysselsätta sig med saker som får mig på glada tankar. :-) Inredningstidningarna svämmar över här hemma så jag tänkte att jag skulle spara "The Best Of" och sätta in i en pärm. Då kan jag bläddra i den när jag känner för att hämta inspiration. Hur gör ni?

Jag har också i dagarna upptäckt Pinterest. Där skapar man ett eget "moodboard" med bilder som man hittar överallt på internet. Kanske är jag sist i världen att upptäcka denna sidan, men jag är lika glad för det! O gratis är gott! Det bästa är att det följer automatiskt med källsidan där bilden är hämtade ifrån, så jag har hittat in på så fina sidor som jag aldrig skulle hittat annars.

Bra va!!! Mitt moodboard på Pinterest hittar ni här.


6 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig:-) kul för då hittade jag till din fina sida!!! Ha en bra dag !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att spara det jag inspireras av i en pärm.
    Men blir mer och mer sugen på att kasta upp det på en vägg!
    Bara för att se det ofta=))

    Bra tips på hur man gör trä gammalt!
    Tänk vad mycket man kan göra med det.

    Hoppas att du snart kommer att må bättre/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Älskar också Pinterest, där kan man fördriva hur många timmar som helst :)

    //Johanna

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Nej, där var du inte sist i världen, för det var nog jag....haha. Men vilken bra grej!
    Jag sparar hela tidningarna och jag sparar verkligen ALLA! Smaken skiftar ju en aning genom tidens gång så det är kul att ha kvar hela tidningen och bläddra i. Gillar inlägget innan om hur man får nytt trä att se gammalt ut. Tack för tipset!
    Ha en fin kväll!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Men fy sån osis ni har... Hoppas ni klarar er från vidare krämpor och att axeln snart känner sig kry igen...
    Men oj så många roliga ideer du har kommit på!
    Tack för länkningen till det gamla träet ;) Det var ju för snyggt!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Hej tjejen!
    Vilken bra idé! Att göra en moodboard. Jag har hur många inredningstidningar som helst så det vore ju kul att göra något med dem!
    Ha en toppen kväll!
    (Tack för dina gulliga ord inne hos mig:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera