14 mars 2012

Gottigottgott

Det här med LCHF är nog min grej. Just nu i vilket fall.
Kundvagnsracet på Coops provsmakardag ( fredagar och sååååå mycket folk) gick som en dans. Jag körde om alla vid både brödavdelningen och pastahyllan!

Testade att göra egen bearniese i helgen - 2 gånger på rad faktiskt, men bägge gångerna skar den sig. Attans! Vad snabbt jag hade åkt ut med rumpan före i Sveriges Mästerkock med den såsen!

via

 via

En bra sida om alternativ till potatis, ris och pasta hittade jag här
Här finns en bra lista på kolhydrater för er som är nyfikna.

Jo, det var en sak till...  Snälla, om nån kan knepet för att lyckas med en bearniese så berätta så ska jag prova igen!

3 kommentarer:

  1. En isbit kan vara lösningen om bean skär sig;)
    Vilka fina bilder du tagit, verkligen fina!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för tipset med isbiten! Tror jag fattar hur man gör, antar att man kyler ner vispskålen direkt i ett isbad under tiden man vispar ner smöret?

    Bilderna har en länk under sig, tyvärr har jag inte tagit dom. Håller med, fina bilder!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Kikar bara in och önskar dig en fin helg! Kram :)

    SvaraRadera