5 mars 2012

Måndagar ...

Måndagar kan ge mig en skjuts, en nystart mot ett mål till exempel. Förra veckan tryckte vi i oss blåbärspulver (ja faktiskt, det var svårt att svälja) och det kämpar vi på med, men nu går vi in i ytterligare en fas - vi ska testa LCHF.

Mannen behöver få ordning på sitt blodsocker och jag hakar på. Har läst en massa om LCHF men är pytte tveksam till den stora mängden fett man ska häva i sig. Men samtidigt ser det väldigt gott och nyttigt ut när jag kikar runt hos matbloggen 56kilo så vi ska ge den här metoden en chans.
Har ni testat LCHF? Bra/dåligt? Det verkar i alla fall vara den nya trenddieten just nu, för ett par år sen var GI väldigt inne.

Idag blir det baconlindad kyckling på menyn. Tog en fin promenad med vovven i skogen nyss, nu ska jag iväg och handla lite mat och sen på eftermiddagen ska jag fortsätta utforska Photoscape. Tack Anna-Malin för tipset! Programmet är gratis att ladda ner och det finns en massa fiffiga saker man kan göra med sina bilder där.

Hej hopp!

2 kommentarer:

  1. Gi har jag provat och det funkade bra för mig då. LCHF har en kompis till mig kört och det funkar jättebra för henne. Hon mår suveränt av det.
    Ska bli kul att läsa om vad du tycker om det.

    Ha en solig dag/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå börjat med "lite" LCHF, är inte så hård... Enligt den bloggen du länkade till så äter jag visst alldeles för mycket :) Lycka till!
    Kram Suss

    SvaraRadera