3 oktober 2012

Österlen del 4

Ja, det var ju inte fel på utsikten från vårt hotellrum om man säger så ... gosh. Såklart man ska ha det så här när man har minisemester!!! Ystad Saltsjöbad googlade jag fram och förväntningarna överskreds med råge kan jag säga. Det fanns allt där, jacuzzi, bastu, massage, yoga, gym, finfin restaurang och utepool. Det infann sig ett lugn bara av att vara där! Även här blev det en cykeltur, runt på Ystads gator och gränder, vackra gamla hus och härlig miljö!



När jag insåg hur härligt hotellet var så tänkte jag tanken "dom där jäkla stenarna ja, äsch, vi skiter i dom ... " MEN det var tur att vi for dit - Ales Stenar. Uppe på en kulle så stod dom där, ståtliga och uppradade. 59 stycken var dom, och jag gick runt och fantiserade om vilka som varit där, hur de placerades där och vilka historier som fanns runt dessa stenar... 



Och djuren betade där uppe, toppen att vara ko där!

Österlen - en vacker pärla att besöka, gör gärna om det. På hemvägen tog vi kustvägen och var på Sveriges sydligaste udde.


2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Och ni verkar ju haft riktig tur med vädret oxå:)
    Vi funderade på att ta en hösttripp dit min sambo o jag, men så hade vi planer på en mindre utlandsvistelse i vår oxå, sen resulterade det hela i en resa till Kap Verde med familjen (vi har 1 barn) i februari istället, hi hi så det kan gå;-) Men Skånes kust är verkligen sååå vackert, vi åkte där i april och det är så maffigt på något vis.
    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Ja, Skåne är fantastiskt men Kap Verde lät ju heller inte fel! Februari är ju en sån där skruttmånad också mellan vinter och vår så då är det gott att åka iväg :-)

    Kram!

    SvaraRadera