23 februari 2013

Vårfeeling

Impecta, växthus,

Härligt att vakna upp till en ledig lördag med solen skinande in genom sovrumsfönstret. Det är man inte bortskämd med. Jag får vårfeeling och ignorerar termometern som visar -5 grader.

Pratade fröer och grönsaksodling med en jobbarkompis häromdagen och igår hade hon tagit med sig en bok som jag får låna. Jag fick fröer av Rosenskära som hon beställde förra året från Impecta så det ska jag testa att sätta i jorden snart.

Tänkte först att jag skulle köpa färdiga plantor till växthuset, men nej ... nu kliar det i fingrarna och jag måste nog beställa lite och sätta frö. Det blir ju så mycket mer spännande då!

Önskar Er en skön lördag!

Kram
Pernilla



2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din snälla kommentar hos mig!
    Vilka härliga bilder den där boken har! Kan tänka mig att du får vårfeeling:)
    Solen skiner här också just nu!
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för lite vårinspiration det behövs nu :)) Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera