27 maj 2013

Grön måndag


Just nu känns allt bara så himla underbart!  Skulle kunna ha en del att göra med att jag har en semestervecka och solen skiner.... 

 Jag har INGET inplanerat i veckan, och för mig känns det så lyxigt! Jag är en hemmamänniska, helt klart!

Dagen har hittills innehållt en långpromenad med vovven i skogen och nu har jag precis varit ute i växthuset, vattnat, bundit upp tomater, organiserat upp plantorna för sommarsäsongen och skördat gurkor.
De växer så det knakar! Nu får jag googla på recept som innehåller gurka, för snart så blir det för mycket för att bara ha i sallader.

Så ... tips på recept som innehåller gurka mottages mer än gärna! 

Och så köpte vi en physalis i år. Lite kul att testa annat än bara tomater och gurka. 

Nu tror jag att jag ska gå och putsa lite fönster, trallala. Jo, det är en helt ok syssla, tycker det är så kul att se den stora skillnaden före/efter!


odla gurka, växthus



3 kommentarer:

  1. Fina bilder och härligt med en riklig skörd av gurka! Tur för dej - eller är det skicklighet?Halvskala gurkan så att det blir remsor av skal kvar, halvera på längden, gröp ur och skär i cm-tjocka halvmånar som fräses en liten stund i smör.Ett gott tillbehör till fisk.
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig start på semestern! Jag älskar oxå att gå hemma o skrota, mer o mer ;)
    Fint med växthus, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla. ROLIGT att just DU hittat till min blogg. Och jättefin blogg du har. Du tar ju underbara bilder. Jag är också imponerad av att du redan kan skörda gurkor. Mina har just börjat blomma. Välkommen som bloggläsare av Poppys trädgårdsblogg! kram Poppy

    SvaraRadera